Odejście kluczowego pracownika z firmy zawsze stanowi problem dla pracodawcy, nawet jeśli ten nie przyznaje się do tego. Każdy z szefów zarazem głośno wyraża, że dba i stara się o najlepszych pracowników i nie ma sobie nic do zarzucenia. Czy na pewno w praktyce stosują właściwe techniki i metody zarządzania, czy też wyłącznie interesuje ich zysk i obniżanie kosztów?
Aby stworzyć skuteczny i zaangażowany zespół oraz móc długofalowo budować strategię i odnosić sukcesy, warto znać przyczyny, które wpływają na decyzje o zmianie pracy przez wartościowych pracowników. Świadomość wśród pracodawców co do ich istoty, może pomóc menedżerom w ograniczeniu strat jakie powodują rotacje pracowników. A oto najistotniejsze przyczyny zmiany pracy:
- Nie umiesz odnaleźć i uwolnić pasji drzemiących w pracownikach.
- Nie doceniasz ich potencjału oraz zdolności.
- Nigdy faktycznie nie stymulowałeś ich kreatywności.
- W praktyce nigdy nie inwestowałeś w rozwijanie ich umiejętności.
- Nie słuchasz tego, co wartościowego mają do powiedzenia lub interesują cię jedynie plotki.
- Zaniedbujesz pracowników, szczególnie pracujących od dłuższego czasu.
- Niewłaściwie zarządzasz oraz nietrafnie dobierasz personel kierowniczy.
- Ignorujesz ważne tematy oraz przewlekasz decyzje.
- Pozwalasz na dostęp do siebie jedynie wybranym pracownikom.
- Nie dotrzymujesz obietnic i zmieniasz ustalenia.
Jeśli odchodzą z Twojej firmy wartościowe osoby, jeśli któryś z powyższych punktów dotyczy Twojej firmy, to chyba masz problem…
AVEY