Obecnie, gdy powszechnie stosuje się pracę zdalną, budowanie w zespole relacji opartych na zaufaniu, staje się szczególnie istotne. Aby je budować i o nie dbać, każdy menedżer powinien pamiętać, że:
✅ przykład idzie z góry, więc daj się poznać jako człowiek godny zaufania oraz pokaż pracownikom, że im ufasz,
✅ otwarta komunikacja to podstawa – stwórz członkom zespołu warunki do szczerych i konstruktywnych rozmów i wspólnego rozwiązywania problemów, informuj ich na bieżąco o ważnych sprawach,
✅ rozmowy nie tylko formalne – stwórz nieformalne sytuacje, w których członkowie zespołu będą mogli opowiadać swoje osobiste historie, mówić o pasjach, rzeczach dla nich ważnych,
✅ nie krytykować, gdy ktoś popełni błąd – lepiej wspólnie zastanowić się jak go naprawić i co zrobić, żeby nie powtórzył się w przyszłości,
✅w grupie może pojawić się osoba nie do końca odnajdująca się w tej formie pracy i kontaktu – rolą menedżera jest szybkie zidentyfikowanie problemu, rozmowa z taką osobą oraz odpowiednie wsparcie.
Prawdziwy potencjał pracowników – ich wiedza, doświadczenie, zdolności, osobowość, będą pełniej wykorzystane, jeżeli będą pracowali w atmosferze zaufania.