coaching, rozwój zawodowy, rozwój kompetencji, rozwój pracowników,

EMPLOYEE ADVOCACY

Znacząca większość z nas znacznie bardziej ufa opiniom i treściom udostępnianym przez znajomych niż hasłom i reklamom. Dzięki tzw. Sieci i mediom społecznościowym mamy do czynienia z masową wymianą opinii, łatwością wypowiedzi i oceny, a przede wszystkim z szerokim zasięgiem społecznym. Zawsze popularna tzw. „poczta pantoflowa” zyskała dziś nowy, znacznie szerszy wymiar oraz znacznie większą siłę oddziaływania. Duże grupy znajomych, polecenia i „lajki”, to dziś źródło rozprzestrzeniania się informacji o wszystkim. Skoro tak, to nikogo nie trzeba przekonywać, że media społecznościowe są opiniotwórcze, a co więcej, także sprzedają.

Biorąc pod uwagę, że  celem działania firm jest szeroko pojęta sprzedaż, inwestycja w markę i wizerunek jest nieodzowna. W tym celu wyróżniające się firmy tworzą i budują swój unikalny brand. A któż lepiej niż zadowolony pracownik spełni rolę nośnika informacji o firmie, jej wartościach i produktach? Dlaczego nie wykorzystać tego naturalnego i w zasadzie niskonakładowego kanału w celach promocji brandu? Sieć kontaktów własnych pracowników zatrudnionych w firmie, wielokrotnie szerzej i dynamiczniej może spełnić rolę promocyjną, niż niejedna kampania marketingowa. Oczywiście wymaga to spełnienia przez firmę kilku warunków oraz pewnej odwagi kadry kierowniczej. Wynika to z faktu, że działania w ramach Employee Advocacy wymagają planowania oraz szczerego, naturalnego zaangażowania się pracowników. Ich przekonanie co do wartości marki musi wynikać z przyjętych i realizowanych przez firmę wartości i jej działań na wielu płaszczyznach. Szerzej pisaliśmy o tym w poprzednich postach dotyczących brandu.

Employee Advocacy to więc nic innego niż nadanie pracownikom roli ambasadorów marki. Dlaczego warto to robić? Przede wszystkim dlatego, że:

– lojalność budzi zaufanie,

– entuzjazm pracownika jest źródłem jego zaangażowania,

– przekazywane komunikaty są naturalne,

– pracownicy są najlepszym źródłem informacji o firmie i dysponują własnym kanałem rozprzestrzeniania informacji,

– za każdym takim przekazem stoi marka osobista (personal branding),

– dobrze zaplanowana kampania Employee Advocacy ma realne cele rynkowe,

– social selling działa.

Z powyższego opisu wynika, że Employee Adcocacy nie jest działaniem skomplikowanym, jednakże zapewniam Was, że aby skutecznie wdrożyć i zrealizować działania w ramach Employee Advocacy, najlepiej jest zwrócić się o pomoc do ekspertów.