Pokolenie C, Generacja Z

Nadchodzi „Pokolenie C”

Najmłodsze pokolenie wchodzące na rynek pracy jest nazywane generacją Z. Jest ono także określenie jako „Pokolenie C”, od angielskich słów “connect, communicate, change”, odnoszących się do: internetu, komunikacji i gotowości do zmian. Te słowa dobrze charakteryzują najmłodsze grono pracowników, dzisiejszych dwudziestoparolatków, czyli osób urodzonych po 1990 r. Są to osoby, które niemal nie pamiętają czasów sprzed ery internetu czy wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Pracownicy z „Pokolenia C” określani są jako osoby otwarte na nowe rozwiązania oraz jako osoby twórcze. Równocześnie dla „Pokolenia C”, granica między światem wirtualnym i realnym zaciera się. Równie wysoko cenią sobie bliskie grono przyjaciół, jak i znajomych z mediów społecznościowych. Także dystans geograficzny nie jest dla nich barierą.

“Pokolenie C” miewa jednak problemy z koncentracją, trudno utrzymać ich długo w jednym miejscu. Charakteryzują się też powierzchownym analizowaniem i ocenianiem sytuacji. Są niepewni swojej przyszłości i specjalnie się nią na tym etapie życia nie przejmują. Biorą sprawy w swoje ręce „tu i teraz”.

 

 

 

 

Oprac. na podst. art. Marcina Walków