złoto, złoty medal, mistrzostwo świata

Złoto polskich siatkarzy, czyli jak zwiększyć sprzedaż o 25-30 %.

Cóż to były za mistrzostwa! A końcowy mecz z Brazylią i zdobycie po raz kolejny upragnionego złota – bezcenne! Wiele ciepłych słów padło pod adresem całej drużyny, ale zawodnicy szczególnie podkreślali rolę trenera. Przywołało mi to na myśl analogię do biznesu, a w szczególności do wyników w sprzedaży.

Firmy aby istnieć, muszą sprzedawać. Od lat sen z oczu wielu właścicielom firm i szefom działów sprzedaży spędza powiedzenie, iż  „nie jest sztuką coś wyprodukować, ale to sprzedać”. Zadanie to
w firmach powierza się działom sprzedaży i sprzedawcom. Nomenklatura stanowisk bywa oczywiści różna, ale zadanie jest niezmienne – Sprzedawać! W języku sportowym byłoby to zapewne zdobywanie medali lub punktów w rankingu.

Sprzedaż jako zadanie jest proste jedynie z pozoru. Skąd pozyskać klienta, jak przekonać go do zakupu, jak sprawić aby kupił od nas? Co zrobić, aby nie był to zakup jednorazowy? I oczywiście najważniejsze – kto ma tego skutecznie dokonać? Odpowiedź jest oczywista – Sprzedawca. Ale czy każdy nadaje się do tej pracy? Nieliczni posiadają naturalną umiejętność sprzedawania. Inni mogą się tego nauczyć. Jednak  skompletowanie i utrzymanie dobrego zespołu sprzedawców oraz sprawienie aby osiągnęli oczekiwane wyniki,  to proces i wyzwanie. Jak skutecznie tego dokonać?
W tym miejscu z pomocą przychodzi nam analogia do świata sportu. Czy ktoś widział dziś sportowca lub drużynę, mogącą funkcjonować bez trenera? Pytanie retoryczne, gdyż wciąż słyszymy o poszukiwaniu dobrych trenerów w każdej dziedzinie sportu. Jeśli nasi sprzedawcy nie w pełni realizują swoje plany, należy skorzystać z możliwości doskonalenia przez ekspertów zewnętrznych, specjalistów w dziedzinie sprzedaży. Oczywiście najlepsi trenerzy to tacy, którzy oprócz kompetencji trenerskich, w praktyce znają dyscyplinę, jej niuanse i reguły. Trener jest w stanie na zimno, z boku przeanalizować wyniki, potrzeby, zasoby oraz zaproponować metody i wskazać jak osiągnąć najlepszy wynik. Agencja ARFA HR składa się właśnie z osób posiadających takie kompetencje. Profesjonalnie dobieramy talenty dla potrzeb pracodawców. Tak jak trenerzy, potrafimy skompletować i ukierunkować zespół sprzedawców. Dla już istniejących zespołów zaproponujemy działania, aby sprzedaż była skuteczniejsza i bardziej efektywna.

Wielokroć rozwiązanie pozwalające na poprawienie skuteczności sprzedaży jest na wyciągnięcie ręki. Każdy sprzedawca powinien posiadać niezbędne  umiejętności i wiedzę, czyli  tzw. technikę. Jeśli są one niewystarczające sprawimy, że pracownicy szybko uzyskają wymagane kompetencje i motywację do pracy i do osiągania lepszych efektów. Właśnie takie 3 składowe są zbieżne w sporcie i biznesie: technika i talent, wzrost kompetencji oraz motywacja. Dalej pozostaje tylko zastosowanie tego czego się nauczyliśmy.

Wybór metody wg. której będą szkolić się sprzedawcy także jest ważny.  Dobieramy ją  konsultując  potrzeby z  pracodawcą.  Niezależnie czy będziemy uczyć sprzedawców pracy z wykorzystaniem metody SPIN, Sandlera czy też nauczymy ich sprzedaży transformacyjnej, ważne jest,  że po szkoleniu w bardzo krótkim czasie efekt Waszej sprzedaży wzrasta o min. 25-30 %. Czy to możliwe? Oczywiście TAK! Nasi eksperci wielokrotnie to udowodnili. Nauczyli się tego, zastosowali w praktyce zwiększając sprzedaż nawet o  50%, a obecnie przekazują swoją wiedzę jak możecie zrobić to skutecznie i szybko. A robią to świetnie i ciekawie.

Jesteśmy gotowi nauczyć Waszych handlowców jak poprawić skuteczność sprzedaży , a czy Wy jesteście zainteresowani wzrostem efektów sprzedaży o min. 25-30%, tak jak nasi siatkarze Mistrzostwem Świata i złotym medalem?

AVEY